Persoonlijk en online - het kan zeker samen!

Alphacan in Veghel is al sinds 1969 actief in het produceren van kunstof-leidingsystemen. De brede product range van het bedrijf wordt ingezet voor riolering, regenwaterafvoer, transport van drinkwater, beregening en veel klantspecifieke toepassingen. De leidingsystemen van Alphacan omvatten ook alle denkbare hulpstukken en toebehoren die de verwerkbaarheid ervan optimaliseren. Als een top 4 speler in de Benelux-markt levert het bedrijf aan de bouw en tuinbouw. De producten van Alphacan worden ook veelvuldig voor industriële toepassingen gebruikt.  

Jean-Louis Koolen at Alphacan Tubes

Alphacan gebruikt IT als enabler om zijn producten optimaal te produceren en aan de man te brengen. Helemaal nu de markt het Alphacan niet makkelijk maakt moet de focus liggen op de kernactiviteiten. "Vooral vernieuwing van de toepassingen van onze producten heeft de komende vijf jaar de hoogste prioriteit," vertelt Jean-Louis Koolen, Manager Finance & Operations bij Alphacan, "we zien onze markt krimpen, het gaat al een tijdje niet florissant meer in de bouw; dan moet je slim zijn en naar nieuwe markten en toepassingen zoeken." Mede daarom zoekt Alphacan in zijn ICT-beheerder een échte partner om volledig ontzorgd te worden en te kunnen focussen op de core business.

 

Een mooie combinatie

"Uit een uitgebreide leveranciersselectie kwam Remcoh als beste uit de bus. Wat ons het meeste aansprak, was het feit dat achter Remcoh een grote, gerenommeerde organisatie staat: de Paradigit Groep. Ook dat Remcoh een online dienstverlener is, vonden we prettig. En dan ook nog eens erg persoonlijk. Een mooie combinatie," gaat Koolen verder. Dit speelde nu ongeveer vier jaar geleden. De voorafgaande ICT-partner van Alphacan was te klein en miste the knowhow om een aantal zaken goed aan te pakken, bijvoorbeeld het installeren van nieuwe hardwaren en het uitfaseren van servers. "Het grootste voordeel van Remcoh is, dat je via deze dienstverlening ook eenvoudig toegang hebt tot alle expertise van de Paradigit Groep."

 

 

Één aanspreekpunt

Alphacan heeft voor de dienstverlening van Remcoh één aanspreekpunt en dat ervaart het bedrijf als erg plezierig en duidelijk. "Als we buiten het ICT-bedrijf andere zaken nodig hebben, schakelen we met één persoon die alles regelt. Hierin is Remcoh erg transparant. Mocht expertise van buiten de Paradigit Groep nodig zijn, dan wordt deze via die contactpersoon ingeschakeld. Er wordt eerlijk gezegd dat hiervoor een partner ingeschakeld moet worden, omdat juist die partner echt expertise heeft. En het zijn ook altijd goede partners, zo hebben we gemerkt," zegt Koolen. In de afgelopen jaren is er dan ook veel gebeurd. Alle servers zijn vervangen, andere hardware werd vernieuwd en het complete netwerk werd aangepakt. 

 

Nooit wakker liggen

Koolen: "Ik verzamel graag capabele mensen om mij heen, die mij ontlasten van de taken die ik zelf niet kan uitvoeren. Als ze iets bij mij uit handen nemen, wil ik een echte partner die alles goed regelt. Daarom zijn we blij met Remcoh. Ik hoef niet wakker te liggen over schijven die misschien overlopen, spamaanvallen, een server die down kan gaan of over de vraag of alles wel goed geback-upt wordt." Maandelijks stuurt Remcoh een rapportage met hierin de status van de volledige ICT-omgeving, compleet met diagrammen. Hieruit kun je dan opmaken wat er over twee of drie maanden zal moeten gebeuren om de boel vlekkeloos te laten draaien. Er wordt door Remcoh dus proactief meegedacht en in stappen vooruit gedacht. Natuurlijk gaat er ook wel eens iets mis. "Ik heb bij geen enkel bedrijf de illusie dat alles honderd procent goed verloopt. En ook in de samenwerking met Remcoh zijn er weleens kleine dingen, zoals meldingen die niet op tijd doorkomen. Als we dit aangeven, wordt er altijd wat mee gedaan en dat mag gezegd worden. Het is namelijk ook zo dat ik Remcoh bij een Duitste vestiging van ons bedrijf die vier a vijf keer zo groot is als de onze, heb aanbevolen. Dat zou ik nooit doen als ik geen vertrouwen had in de dienstverlening van Remcoh."

 

 

 

comments powered by Disqus